Ako AI mení logistiku: Rozhovor o TIMOCOM AI
Rozhovor s produktovým manažérom Davidom Moogom o TIMOCOM AI
Či už ide o kávovar, ktorý začne pracovať načas na signál budíka, personalizovaný zoznam prehrávania skladieb alebo výpočet času príchodu ďalšej dodávky: Umelá inteligencia (AI) sa stala neoddeliteľnou súčasťou nášho súkromného aj pracovného života. To je dobre! Umelá inteligencia totiž dokáže automatizovať rutinné činnosti a optimalizovať logistické procesy v dodávateľskom reťazci. Najmä v prostredí Logistiky 4.0 sa od špeditérov, dopravcov aj samostatných vodičov vyžaduje rýchla reakcia a spracovanie veľkého množstva údajov. Práve tu môže AI poskytnúť podporu.
Aktuálnym príkladom je TIMOCOM AI. David Moog, produktový manažér spoločnosti TIMOCOM, hovorí o tom, ako umelá inteligencia v logistike prináša revolúciu v tvorbe ponúk na prepravu a zvyšuje efektivitu logistického odvetvia.
Viac informácií o vplyve umelej inteligencie na digitálnu transformáciu dopravnej logistiky nájdete v rozhovore na našom blogu.
Výhody TIMOCOM AI pre skúsených používateľov a nováčikov v oblasti logistiky
TIMOCOM začal zavedením TIMOCOM AI novú éru v oblasti riadenia nákladnej dopravy. Čo táto nová funkcia dokáže a ako pracuje?
Prvou funkciou, ktorú je potrebné implementovať, je zadávanie prepráv s podporou umelej inteligencie. To umožňuje používateľom zverejňovať ponuky na prepravu rýchlejšie a efektívnejšie. Po kliknutí na tlačidlo „Generate“ vo formulári ponuky sa zobrazí dialógové okno. Potom môžete skopírovať a vložiť alebo pretiahnuť informácie o preprave alebo ich nahrať ako súbor.
Používatelia skopírujú text napríklad z e-mailu, ktorý dostali k objednávke. Alebo urobte snímku obrazovky a nahrajte ju. Alebo môžete príslušné informácie skopírovať a vložiť z tabuľky programu Excel.
Umelá inteligencia načíta údaje z dokumentov PDF, snímok obrazovky alebo e-mailových textov a na základe týchto informácií automaticky vytvára ponuku prepravy. Používateľ ešte raz skontroluje, či všetko sedí, a klikne na tlačidlo „Zverejniť“. To znamená, že TIMOCOM AI výrazne znižuje manuálnu prácu. Umožňuje vytvárať ponuky prepravy za menej ako 20 sekúnd. To výrazne uľahčuje život a šetrí čas.
Existujú okrem úspory času nejaké ďalšie výhody TIMOCOM AI?
Určite. Okrem úspory času sú nižšie uvedené 4 najdôležitejšie výhody:
- Zlepšuje sa kvalita údajov. Informácie, ktoré môžu prípadne ešte chýbať, sa logicky odvodia z existujúcich údajov. Napríklad: Ak používateľ zadá 10 paliet, umelá inteligencia vie, že to znamená 4 ložné metre. Odvodí tiež správny typ nadstavby, pridá vlastnosti vozidla zodpovedajúce nákladu atď.
- To vedie k ďalšej veľkej výhode: TIMOCOM AI pomáha používateľom, ktorí ešte nemajú s logistikou veľké skúsenosti, správne vyplniť ponuky. Vzhľadom na nedostatok pracovníkov v oblasti dopravnej logistiky je to ďalší dôležitý krok vpred.
- Ponuky sú tak úplnejšie, bezchybnejšie, a teda lepšie, pretože dodávatelia presne vedia, čo môžu očakávať. Počet otázok týkajúcich sa objednávky je nižší a v najlepšom prípade sa rýchlejšie dosiahne dohoda.
- Prípadné jazykové bariéry prekonávame aj pomocou integrovanej funkcie prekladu. Umelá inteligencia rozpozná obsah vo všetkých jazykoch Marketplace a potom ho môže preložiť do jazyka, ktorý si používateľ nastavil.
Efektívne vytváranie viacerých ponúk prepravy tovaru pomocou TIMOCOM AI
Ako to vyzerá, ak chce niekto vytvoriť niekoľko ponúk súčasne?
Aj to je možné. Zatiaľ však iba v beta verzii. V poli pre zadávanie prepravy sa nachádza odkaz, ktorý vedie na často kladené otázky. Presne opisuje, ako funguje hromadné zverejňovanie. Stiahnete si plugin z prehliadača Chrome potom skopírujete prepravné údaje viacerých ponúk prepravy naraz (napr. ako snímku obrazovky tabuľky) a kliknete na oranžové tlačidlo „Generate Beta“. Ponuky sa načítajú a automaticky zverejnia. Hotovo!
A tu je krok za krokom vysvetlené, ako funguje hromadné zverejňovanie ponúk pre AI:
Spätná väzba od testujúcich používateľov na novú funkciu
Mohli používatelia TIMOCOM AI vopred otestovať? A aká bola ich reakcia?
Ohlasy používateľov, ktorí funkciu vopred otestovali, boli vo všeobecnosti pozitívne. Všetci testujći používatelia bez výnimky, t. j. 100 %, si vedia predstaviť pravidelné používanie TIMOCOM AI po zavedení. 93 % respondentov súhlasilo s tým, že TIMOCOM AI výrazne urýchľuje ich zadávanie prepráv. 86 % respondentov bolo presvedčených, že TIMOCOM AI pomáha predchádzať chybám.
Výhľad do budúcnosti: Ďalší vývoj v oblasti logistiky s podporou umelej inteligencie
Čo bude nasledovať v dopravnej logistike s podporou umelej inteligencie?
Chceme aj naďalej uľahčovať každodennú prácu našich používateľov – a budeme AI integrovať do ďalších služieb TIMOCOM Road Freight Marketplace.
O osobe
David Moog je produktový manažér spoločnosti TIMOCOM a zodpovedá za vývoj inovatívnych riešení v oblasti dopravnej logistiky. Vďaka duálnemu bakalárskemu štúdiu v oblasti obchodnej ekonómie a cenným skúsenostiam v spoločnosti DHL Freight prináša rozsiahle odborné znalosti. David pracuje v spoločnosti TIMOCOM od roku 2016 a od roku 2019 je zodpovedný za niekoľko služieb a rozhraní.
David je známy svojimi pútavými prezentáciami, rád sa delí o svoje postrehy a aktívne spolupracuje s klientmi na rovnej úrovni. Jeho zvedavosť a dialóg s partnermi ho vedú k neustálemu hľadaniu nových riešení a zlepšení.
Olga Polasik-Rüffer
Senior Marketing Communications Manager