Z dopravy 31.01.2025
3

Ako AI mení logistiku: Rozhovor o TIMOCOM AI

Rozhovor s produktovým manažérom Davidom Moogom o TIMOCOM AI

David Moog, produktový manažér spoločnosti TIMOCOM

David Moog, produktový manažér spoločnosti TIMOCOM, prináša inovatívne riešenia pre dopravnú logistiku a v rozhovore na blogu sa podelí o to, ako TIMOCOM AI zvyšuje efektivitu.

Či už ide o kávovar, ktorý začne pracovať načas na signál budíka, personalizovaný zoznam prehrávania skladieb alebo výpočet času príchodu ďalšej dodávky: Umelá inteligencia (AI) sa stala neoddeliteľnou súčasťou nášho súkromného aj pracovného života. To je dobre! Umelá inteligencia totiž dokáže automatizovať rutinné činnosti a optimalizovať logistické procesy v dodávateľskom reťazci. Najmä v prostredí Logistiky 4.0  sa od špeditérov, dopravcov aj samostatných vodičov vyžaduje rýchla reakcia a spracovanie veľkého množstva údajov. Práve tu môže AI poskytnúť podporu.

Aktuálnym príkladom je TIMOCOM AI. David Moog, produktový manažér spoločnosti TIMOCOM, hovorí o tom, ako umelá inteligencia v logistike prináša revolúciu v tvorbe ponúk na prepravu a zvyšuje efektivitu logistického odvetvia. 

Viac informácií o vplyve umelej inteligencie na digitálnu transformáciu dopravnej logistiky nájdete v rozhovore na našom blogu.

Výhody TIMOCOM AI pre skúsených používateľov a nováčikov v oblasti logistiky


TIMOCOM začal zavedením TIMOCOM AI novú éru v oblasti riadenia nákladnej dopravy. Čo táto nová funkcia dokáže a ako pracuje?

Prvou funkciou, ktorú je potrebné implementovať, je zadávanie prepráv s podporou umelej inteligencie. To umožňuje používateľom zverejňovať ponuky na prepravu rýchlejšie a efektívnejšie. Po kliknutí na tlačidlo „Generate“ vo formulári ponuky sa zobrazí dialógové okno. Potom môžete skopírovať a vložiť alebo pretiahnuť informácie o preprave alebo ich nahrať ako súbor.

Používatelia skopírujú text napríklad z e-mailu, ktorý dostali k objednávke. Alebo urobte snímku obrazovky a nahrajte ju. Alebo môžete príslušné informácie skopírovať a vložiť z tabuľky programu Excel. 

Umelá inteligencia načíta údaje z dokumentov PDF, snímok obrazovky, e-mailových textov alebo Excelu a na základe týchto informácií automaticky vytvára ponuku prepravy. Používateľ ešte raz skontroluje, či všetko sedí, a klikne na tlačidlo „Zverejniť“. To znamená, že TIMOCOM AI výrazne znižuje manuálnu prácu. Umožňuje vytvárať ponuky prepravy za menej ako 20 sekúnd. To výrazne uľahčuje život a šetrí čas.
 

 

Existujú okrem úspory času nejaké ďalšie výhody TIMOCOM AI? 

Určite. Okrem úspory času sú nižšie uvedené 4 najdôležitejšie výhody:

  1. Zlepšuje sa kvalita údajov. Informácie, ktoré môžu prípadne ešte chýbať, sa logicky odvodia z existujúcich údajov. Napríklad: Ak používateľ zadá 10 paliet, umelá inteligencia vie, že to znamená 4 ložné metre. Odvodí tiež správny typ nadstavby, pridá vlastnosti vozidla zodpovedajúce nákladu atď.
     
  2. To vedie k ďalšej veľkej výhode: TIMOCOM AI pomáha používateľom, ktorí ešte nemajú s logistikou veľké skúsenosti, správne vyplniť ponuky. Vzhľadom na nedostatok pracovníkov v oblasti dopravnej logistiky je to ďalší dôležitý krok vpred. 
     
  3. Ponuky sú tak úplnejšie, bezchybnejšie, a teda lepšie, pretože dodávatelia presne vedia, čo môžu očakávať. Počet otázok týkajúcich sa objednávky je nižší a v najlepšom prípade sa rýchlejšie dosiahne dohoda. 
     
  4. Prípadné jazykové bariéry prekonávame aj pomocou integrovanej funkcie prekladu. Umelá inteligencia rozpozná obsah vo všetkých jazykoch Marketplace a potom ho môže preložiť do jazyka, ktorý si používateľ nastavil. 

Spätná väzba od testujúcich používateľov na novú funkciu

 

Mohli používatelia TIMOCOM AI vopred otestovať? A aká bola ich reakcia?

Ohlasy používateľov, ktorí funkciu vopred otestovali, boli vo všeobecnosti pozitívne. Všetci testujći používatelia bez výnimky, t. j. 100 %, si vedia predstaviť pravidelné používanie TIMOCOM AI po zavedení. 93 % respondentov súhlasilo s tým, že TIMOCOM AI výrazne urýchľuje ich zadávanie prepráv. 86 % respondentov bolo presvedčených, že TIMOCOM AI pomáha predchádzať chybám. 

Výhľad do budúcnosti: Ďalší vývoj v oblasti logistiky s podporou umelej inteligencie
 

Čo bude nasledovať v dopravnej logistike s podporou umelej inteligencie?

Chceme aj naďalej uľahčovať každodennú prácu našich používateľov – a budeme AI integrovať do ďalších služieb TIMOCOM Road Freight Marketplace.

 

 

O osobe

David Moog je produktový manažér spoločnosti TIMOCOM a zodpovedá za vývoj inovatívnych riešení v oblasti dopravnej logistiky. Vďaka duálnemu bakalárskemu štúdiu v oblasti obchodnej ekonómie a cenným skúsenostiam v spoločnosti DHL Freight prináša rozsiahle odborné znalosti. David pracuje v spoločnosti TIMOCOM od roku 2016 a od roku 2019 je zodpovedný za niekoľko služieb a rozhraní.

David je známy svojimi pútavými prezentáciami, rád sa delí o svoje postrehy a aktívne spolupracuje s klientmi na rovnej úrovni. Jeho zvedavosť a dialóg s partnermi ho vedú k neustálemu hľadaniu nových riešení a zlepšení.

 

Olga Polasik-Rüffer

Senior Marketing Communications Manager

Staňte sa znalcom v odbore!

Nechajte si pravidelne posielať relevantné články, dôležité odborné príspevky a exkluzívne správy pre používateľov!


Prihlásenie na odoberanie noviniek

Hore