25 rokov TIMOCOM
silný pre zákazníkov, silný ako partner, silný v digitalizácii
Od IT start-upu pre kancelárie do viac ako 50.000 európskych firiem - TIMOCOM sa tento rok obzerá za štvrťstoročím nepretržitého rozvoja firmy naplneného digitálnym inovátorstvom. Nechýbajú pritom zákaznícke okuliare ako najdôležitejší doplnok, ani vycibrený cit pre partnerov. Len spoločne totiž môžeme zvládnuť jednu z najväčších úloh našej doby: digitalizáciu logistiky.
Digitalizácia celého procesu prepravy
Stolné počítače v akcii! – Nákupom v predajni jedného nemeckého diskontného predajcu potravín položil špeditér Jens Thiermann v roku 1997 základný kameň spoločnosti TimoCom Soft- und Hardware GmbH a jej burzy nákladov.
„Začalo sa to tak, že som hľadal celoeurópsku platformu na zadávanie objednávok prepráv, aby som obmedzil jazdy naprázdno vo svojej špedícii. Nenašiel som však žiadnu, ktorá by splnila moje očakávania,“ spomína. Po mesiacoch programovania sa v apríli 1997 podarilo spustiť TC Truck & Cargo®, ako znel pôvodný názov.
Burza nákladov sa rýchlo plní ponukami. „Obmedzenie jázd naprázdno“ už nie je prianím, „získavanie objednávok“ sa stáva bežnou praxou. Zákazníci získavajú zákazníkov, firma expanduje, otvára kancelárie v Poľsku, Česku a Maďarsku. Načúvanie prianiam zákazníkov a otvorenosť voči novým trendom je základom neustáleho inovatívneho vývoja burzy nákladov až do systému, v ktorom viac ako 50.000 zákazníkov zo 46 európskych krajín môže digitalizovať celý proces svojich prepráv.
Veľké investície do výskumu a vývoja, zameranie na udržateľnosť
Tim Thiermann, ktorý je od roku 2019 konateľom, spolu so Sebastianon Lehnenom vedie firmu v druhej generácii. Ich cieľom je vytvoriť z TIMOCOM najväčšie a najbezpečnejšie trhovisko vo FreightTech sektore.
„Len do výskumu a vývoja preto budeme do roku 2030 investovať 100 miliónov eur,“ vymenúva Tim Thiermann.
Keďže hlavnou aplikáciou je burza nákladov ktorá pomáha optimalizovať vyťaženie, je zrejmé, že jednou z oblastí investícií je udržateľnosť. Používaním aplikácií od TIMOCOM totiž možno usporiť viac ako 20 percent emisií CO2 na prejdený kilometer pri súčasnom 30-percentnom zvýšení vyťaženia vozového parku. Vďaka novému partnerstvu s mladou firmu ponúkame spoločným zákazníkom možnosť vypočítať si vlastnú uhlíkovú stopu.
Vybraní partneri: Bok po boku smerom k digitálnej logistike
Celkovo sa TIMOCOM so svojou sieťou viac ako 300 partnerských firiem, primárne z odvetvia telematiky a systémov riadenia dopravy, vydáva inovatívnou cestou k digitálnej logistike. Pri výbere partnerov sú pre túto IT firmu opäť hlavní jej zákazníci, ktorí sa na TIMOCOM obracajú s konkrétnymi požiadavkami systémovej integrácie určitého poskytovateľa. Práve na veľtrhoch, ako je LogiMAT v Stuttgarte, kde TIMOCOM vystupuje často spolu so svojimi partnermi, sa na neho verejnosť obracia s podnetmi, ktoré aj potom prichádzajú e-mailom na adresu manažmentu partnerov v TIMOCOM.
Partnerom s najväčším spoločným kmeňom zákazníkov je spoločnosť LIS AG. Pri príležitosti 25-ročného výročia sa TIMOCOM spýtal člena predstavenstva Magnusa Wagnera, čo považuje za najväčšiu výhodu tohto partnerstva:
„Keďže mnoho našich zákazníkov používa systém od TIMOCOM už dlhšie, chceme im pomocou rozhrania ušetriť dvojité zadávanie do oboch systémov,“ vysvetľuje. „Náš systém riadenia prepráv chápeme ako „hub“, ku ktorému možno pripojiť služby ďalších partnerov. Preto pre nás bolo samozrejmosťou spojiť burzu nákladov od TIMOCOM s naším systémom. Jediným kliknutím vo WinSped® sa údaje prenesú priamo do TIMOCOM, čo našim zákazníkom ušetrí mnoho času a nemusia už prepínať medzi programami. V budúcnosti bude synergiu tohto partnerstva určite využívať viac spoločných zákazníkov.“
TIMOCOM má ostatne k dispozícii tri rozhrania:
- Burza nákladov
- Objednávky
- Tracking
Rakúsky partner TRANSLOGICA GmbH ako prvý integroval všetky tri rozhrania v jednom veľkom procesnom kroku. O spolupráci hovorí riaditeľ spoločnosti Dipl. Ing. Hansjörg Haller.
„S naším partnerom TIMOCOM nás spája snaha nastavovať meradlá inovácií v digitalizovanej logistike. Naše rozhrania tak umožňujú, aby procesy v preprave neboli prerušované prepínaním medzi programami, čím generujeme významnú pridanú hodnotu: kratšiu pracovnú dobu, nižšie náklady, vyššiu kvalitu, vyššiu efektivitu. Z toho profitujú naši spoloční zákazníci. Tak to môže a má pokračovať - aj v ďalších 25 rokoch. Srdečne blahoželáme k výročiu!“
TIMOCOM, zákazníci, partneri: spoločne smerom „budúcnosť“
Stále hustejšia sieť aplikácií a funkcií a zároveň zachované jednoduché ovládanie je charakteristický znak, ktorý bol vyzdvihnutý už v rozhovore pri príležitosti výročia s najstarším zákazníkom TIMOCOM, spoločnosťou Dallmaco Speditionsges. mbH.
Okrem toho prebieha neustála komunikácia s pripojenými zákazníkmi a rastie počet strategických prepojení s partnermi. Práve vďaka týmto aspektom je systém od TIMOCOM so svojimi pripojenými službami taký úspešný. Pre firemnú víziu vytvoriť svet bez logistických výziev je takáto úzka spolupráca zásadná. Vybudovanie digitálnej logistiky budúcnosti totiž nie je úlohou jednotlivcov. Je to spoločný projekt našej doby, na ktorom sa však môže významne podieľať každý jednotlivec.
Mohlo by vás tiež zaujímať:
TIMOCOM Pomoc pri štarte: Ako získať zákazky
Čo sa skrýva za úspechom burzy nákladov od TIMOCOM, nie je žiadne tajomstvo
Digitálne mosty: Rozhrania spoja systém od TIMOCOM s vaším TMS alebo ERP systémom