TIMOCOM 30.03.2021
4

Zákazníci pri kormidle: Od koncového spotrebiteľa k spolutvorcovi inteligentných aplikácií

Takto prebieha evolučný vývoj softvéru v logistike

Vďaka evolučnému vývoju softvéru sa z koncových spotrebiteľov stávajú spolutvorcovia

Kto si chce udržať konkurencieschopnosť, potrebuje inovácie. Kto chce posúvať inovácie dopredu, musí sa vydávať novými cestami. Jednou z týchto ciest je evolučný vývoj softvéru, ktorý od začiatku zapája zákazníkov. V tomto článku sa dozviete, prečo sa tento aktuálny trend stáva pre TIMOCOM štandardom.

Vzťahy so zákazníkmi a inovačná sila rozhodujú o spoločnom úspechu

Časy hĺbania za zatvorenými dverami sú dávno preč. V dnešnej dobe sú zákazníci nielen takzvanými koncovými spotrebiteľmi, ktorým sa produkt po dokončení odovzdá. Očakávajú možnosti spolurozhodovania a voľby. To platí pre individuálne namiešané müsli, aj pre každodenne používaný pracovný softvér.

Podľa aktuálnej štúdie poradenskej firmy Accenture bude budúci úspech závisieť od toho, či firmy dokážu premeniť pasívne publikum na aktívnych účastníkov. Zamestnancov, zákazníkov, partnerov a verejnosť treba vyzvať, aby spoluutvárali harmonogram tejto premeny. Okrem toho 72 percent vedúcich pracovníkov súhlasilo s tým, že vývoj inovácií by mal byť súčasťou firemnej DNA. Oba faktory, inovatívna sila a energia zákazníkov, tvoria základ pre trendy, ako sú personalizované, digitálne zážitky, vývoj inteligentných aplikácií, inteligentných algoritmov a robotika.

Zažite sami, ako používateľsky prívetivý a intuitívny je Smart Logistics System od TIMOCOM. 

Vyskúšajte zdarma tu

Používateľská prívetivosť iba s pomocou používateľov

TIMOCOM, ako moderná FreightTech spoločnosť, zakotvil tento prístup vo všetkých firemných oblastiach. Bez spolupráce s používateľmi totiž nemôže vzniknúť žiadny používateľsky prívetivý a efektívny softvér.

Aby sme Smart Logistics System ďalej optimalizovali a prispôsobovali požiadavkám budúcnosti, používame rôzne formáty a kanály, ktoré máme v tomto smere k dispozícii.“ Michelle Jonas, Strategic Product Manager v TIMOCOM. V minulosti sa tak napríklad organizovali medzinárodné workshopy so zákazníkmi. Tie sa zameriavali nielen na spätnú väzbu od zákazníkov, ale aj na spoločné vytváranie možných riešení pre odvetvie logistiky a dopravy. Nové nápady a priania zákazníkov sú v závislosti od priorít integrované do ročného plánu pri vývoji softvéru v TIMOCOM.

Postupný vývoj produktu ako základ inovácie

V rámci Usergroup TIMOCOM pravidelne spolupracuje s používateľmi, aby lepšie poznal ich potreby, diskutoval o nových nápadoch a prezentoval prototypy. Myslia sa tým základné funkcionality systémovej funkcie alebo aplikácie v Smart Logistics System. Týmto spôsobom sa majú priamo zapojiť skúsenosti zákazníkov. Koncepcie produktov sa tu postupne – evolučne – rozširujú a optimalizujú, ak nie sú splnené potreby používateľov. „Vďaka včasnému zapojeniu zákazníkov môžeme nápady vyskúšať po krátkom čase. Pritom sa stane, že spolu zistíme, že niektorý nápad treba znova premyslieť,“ hovorí Katharina Wittenberg, User Researcher v TIMOCOM.

TIMOCOM Usergroup ako platforma pre spoluprácu

Len nedávno sme sa v rámci Usergroup zamerali na hľadanie vhodných poskytovateľov logistických služieb alebo zadávateľov z výroby a obchodu. Výsledok: flexibilné vyhľadávanie firiem prispôsobené potrebám používateľov predstaví TIMOCOM ešte tento rok. Podobne ako nové profily firiem, ktoré nebudú v ničom zaostávať za podrobnými a atraktívnymi profilmi, ako ich poznáme napríklad zo sociálnych médií.

Samotní použivatelia TIMOCOM vidia priame výhody takejto iniciatívy. To si myslí Oliver Brenner zo spoločnosti Group7 AG: „Všeobecne mám rád inovácie zamerané na používateľov.  Preto som hneď vedel, že sa zapojím. V

konečnom dôsledku to opäť poslúži nám samotným.“ Brenner sa chce podieľať aj na budúcom „testovaní“: „Len ten, kto sa zapojí a chce niečo posúvať dopredu, môže potom kritizovať, keď niečo nefunguje tak, ako by si to predstavoval. Všetko začína u nás samotných.“

Christian Mainhardt, Donau-Speditions-Gesellschaft Kiessling mbH & Co. KG,

navyše považuje účasť v Usergroup za šancu prispôsobiť systém TIMOCOM vlastným potrebám a potrebám odvetvia: „Mám radosť, že môžem prispieť k vylepšeniam produktu, z ktorých môžu ťažiť všetci používatelia systému od TIMOCOM.“

Zapojenie používateľov je moderné - spolutvorcovia vítaní

Prax potvrdzuje výsledky dotazníka vytvoreného spoločnosťou Accenture. Používanie inovácií je dôležitou súčasťou firemnej kultúry TIMOCOM. Spolupráca používateľov je pritom nevyhnutná. Ostatne, sú to práve oni, ktorí so systémom od TIMOCOM dennodenne pracujú.

„Znalosť skutočných (nielen domnelých) potrieb našich zákazníkov je a zostane kľúčom k úspešným produktom. Z mnohých rozhovorov a „testovaní“ sme sa mnoho naučili - ako to robiť a tiež ako to nerobiť,“ zhŕňa Michelle Jonas, Strategic Product Manager v TIMOCOM.

Ak aj vy máte záujem nazrieť nám cez plece a aktívne sa zapojiť do tvorby, obráťte sa na nás.

Tu sa dostanete do Usergroup

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Inteligentná spolupráca v logistike

TIMOCOM Pomoc při rozjezdu: Jak založit dopravní firmu?

TIMOCOM Pomoc při rozjezdu: Jaká pojištění jako dopravní firma potřebujete?

Staňte sa znalcom v odbore!

Nechajte si pravidelne posielať relevantné články, dôležité odborné príspevky a exkluzívne správy pre používateľov!


Prihlásenie na odoberanie noviniek

Hore