Hodnotenie pomáha odvetviu logistiky dosiahnuť väčšiu transparentnosť a úspech
Aké dôležité je hodnotenie pre vašu firmu
Pozriete si hodnotenia, kým niečo (na)kúpite? Hodnotenie zohráva pred nákupom a zadaním zákazky veľkú úlohu. To platí aj pre prepravné zákazky. Používatelia TIMOCOM teraz môžu vďaka hodnoteniu udeliť za realizovanú prepravu až 5 hviezdičiek: Hviezdičiek, ktoré rozhodujú o úspechu a raste firmy.
Spätná väzba od ostatných používateľov je často rozhodujúca
Všetko sa začalo po roku 2000 portálmi na hodnotenie hotelov. Cieľom bolo, aby ste pred rezerváciou mohli posúdiť, či hotel stojí za tú cenu. Dnes existujú on-line hodnotenia na všetky možné výrobky a služby. Od návštevy lekára až po let vzducholoďou.
Hodnotenie má cenu zlata: Najväčší nemecký inštitút pre výskum trhu GfK zistil, že pred rozhodnutím o nákupe kontaktuje firmu priamo len málokto: V roku 2016 vyhľadávalo takýto kontakt ešte 34,5 % dopytujúcich, v roku 2021 už len 12,7 %. Spätná väzba od ostatných kupujúcich sa považuje za autentickú, úprimnú a užitočnú. Online -hodnotenia vytvárajú transparentnosť a šetria čas. V konečnom dôsledku práve ony rozhodujú o tom, či kliknete na tlačidlo „Kúpiť“, resp. „Uzavrieť zmluvu“. A to s dobrým pocitom.
Hodnotenie vytvára konkurenčnú výhodu aj v odvetví logistiky
Na burze nákladov od TIMOCOM sa každých pár sekúnd uverejnia nové ponuky prepravy a voľných vozidiel. Podobne rýchlo sa tu nájdu noví obchodní partneri. Zadávateľ a dodávateľ dopravných služieb tak navzájom získajú veľký náskok v dôvere. Dopravca predfinancováva svoju službu a verí v čo najrýchlejšiu platbu. Zadávateľ prepravy je zase závislý od toho, či sa jeho tovar dodá nepoškodený a včas. Práve tieto charakteristiky sú dnes v Smart Logistics System od TIMOCOM viditeľné – vďaka hodnoteniu.
Po realizácii prepravy sa zmluvní partneri môžu navzájom ohodnotiť na stupnici od jednej do piatich hviezdičiek. Kategórie hodnotenia sa týkajú:
- dodržania termínu platby
- dodržania termínu nakládky a vykládky
- zaobchádzania s tovarom a dokumentmi
- férovosti
- komunikácie
Cena dobrého hodnotenia v odvetví prepravy
Pre pani Richter zo spoločnosti Martina-Richter-Express sú hodnotenia dôležitým doplnkom osobných odporúčaní. Ako dispečerka rada dáva svojim partnerom dobré hodnotenie – a povzbudzuje ich, aby aj oni druhých hodnotili. Na základe desiatok rokov praktických skúseností pani Richter vie, čo vytvára dobrý obchodný vzťah: „Svojim dopravcom platím hneď. To je pre mňa a mojich partnerov veľmi dôležité.“ Transparentnosť a spoľahlivosť zohráva dôležitú úlohu v každodennom podnikaní aj v hodnotení. Okrem toho by sa napríklad mali prijímať iba také zákazky, ktoré sú realizovateľné. „Ak je zákazka v požadovanom čase len ťažko realizovateľná, odmietnem ju. Ostatne, ani vodič by nemal byť vystavený tlaku, a ani zákazník by tým nemal neskôr trpieť. Moje dobré meno je pre mňa dôležitejšie ako jedna lukratívna jazda navyše.“
Presne takúto otvorenú spoluprácu oceňuje a ako zákazník v oblasti dopravy očakáva aj spoločnosť Oldenburg-Kunststoff-Technik GmbH. „V danej chvíli sa vždy môžu stať nejaké nepredvídateľné veci. Poruchy kamiónov, nedostatok vodičov, vysoké náklady na pohonné hmoty, to je len niekoľko vecí, pri ktorých je pre nás poctivé vyjednávanie s našimi partnermi dôležité. Keď sa o problémoch komunikuje včas, obe strany môžu pracovať na riešení, ktoré bude prijateľné pre všetky zúčastnené strany,“ hovorí zástupca vedúceho logistiky Florian Schlagintweit. Firma s tradíciou vyrába už viac ako 40 rokov 100 % recyklovateľné obaly a izolačné riešenia z polyetylénu na troch miestach v Bavorsku a Sasku-Anhaltsku. So 17 vlastnými vozidlami a dopravnými partnermi za rok naložia cca 5500 kompletných kamiónov bublinkovými, penovými a zmršťovacími fóliami. Prostredníctvom Smart Logistics System sa každý týždeň zadá 70 až 100 prepráv. Hodnotenie realizovaných zákaziek pomáha aj druhým spoločnostiam nájsť si spoľahlivého partnera. Okrem toho je veľmi dôležité vlastné firemné skóre pozostávajúce minimálne z piatich hodnotení. Voľné vozidlo sa stalo vzácnosťou, zadávateľov prepravných zákaziek musí preto zaujať, aby si zaistili kapacitu v nákladných vozidlách.
„Dobré hodnotenia od iných firiem svedčia o tom, ako sa títo zadávatelia správajú z hľadiska komunikácie, zmluvných dohôd a platieb. Čím vyššie je skóre, tým viac sa oceňuje spoľahlivosť spoločnosti a tým ľahšie je potom presvedčiť napríklad poskytovateľov služieb z radov dopravcov, aby s nami nadviazali spoluprácu,“ vysvetľuje pán Schlagintweit.
Záver
Vďaka hodnoteniu na burze nákladov od TIMOCOM sa zadávatelia a dodávatelia dopravných služieb môžu navzájom hodnotiť v jednotlivých kategóriách, ktoré sú potom základom úspešnej spolupráce. Celkovo vnáša hodnotenie na trh ďalší pozitívny efekt: Nová transparentnosť nielenže vytvára väčšiu dôveru, ale zároveň používateľov motivuje k ďalšiemu zlepšovaniu svojich služieb a vzájomného správania.
Hľadáte rýchlu prepravu alebo voľnú kapacitu nákladných vozidiel? So Smart Logistics System od TIMOCOM vždy nájdete vhodných a overených obchodných partnerov. Teraz ešte transparentnejšie vďaka hodnoteniu.
Nájdite si vhodných dodávateľov pre vaše prepravné zákazky!
Ďalšie zaujímavé články:
Čo sa skrýva za úspechom burzy nákladov od TIMOCOM, nie je žiadne tajomstvo
3 tipy na zabezpečenie prepravných kapacít – staňte sa prednostným zadávateľom