Kedy je správny čas na digitalizáciu logistiky?
Význam digitalizácie pre dopravné a špedičné spoločnosti
Digitalizácia prestupuje všetkými odvetviami a svoje miesto má aj v logistike. Firmy sú neustále nútené uvažovať nad zavádzaním automatizácie a moderných technológií, najmä z dôvodu úspory nákladov a zefektívnenia procesov. Aký prínos má pre dopravné a špedičné firmy digitalizácia logistiky? Aký význam má digitalizácia pre burzu prepráv a vyťažovanie?
V dynamickom prostredí logistiky sa neustále zvyšujú nároky na kvalitu, flexibilitu a rýchlosť doručovania. Prevláda tlak na udržanie nákladov, aj keď sa zvyšuje objem prepravy. Digitalizácia logistiky je pre dopravné a špedičné firmy skutočne naliehavou požiadavkou.
Preto tieto firmy musia prehodnocovať svoje obchodné modely, procesy a postupy zabezpečenia plynulosti a spoľahlivosti dodávateľského reťazca. Digitalizácia a inovatívna technológia sa tak stávajú nevyhnutnými nástrojmi pri očakávanej a vyžadovanej zmene dodávateľského reťazca.
Zásadné výhody digitalizácie logistiky pre dopravné a špedičné firmy
Logistická alebo prepravná spoločnosť, ktorá s využitím digitalizácie inovuje interné logistické procesy, dokáže rýchlo reagovať na aktuálne potreby v rámci dodávateľského reťazca. K ďalším benefitom patrí:
- optimalizácia kapacity
- zvýšenie výkonu firmy
- zvyšovanie kvality
- zabezpečenie flexibility reťazca
- schopnosť odbaviť viacero dopytov
Prečo by dopravné a špedičné firmy mali uvažovať o digitalizácii logistiky práve teraz?
Dôležitosť logistiky rastie. Súvisí to s napätou situáciou na dopravnom trhu, ktorú spôsobujú problémy s nedostatkom vodičov a nedostatočnými dopravnými kapacitami. Tento trend bude podľa predpokladov v budúcich rokoch pokračovať, preto má obrovský význam zamerať sa napríklad na efektívne vyťažovanie kamiónov.
„Skutočnosť, že oblasť FreightTech rastie, vidno nielen na obchodných číslach firmy TIMOCOM: Inštitút Fraunhofer SCS zistil, že veľká časť zhruba 350 start-upov v oblasti logistiky, ktoré ponúkajú svoje služby v nemecky hovoriacom priestore, ponúka technológie alebo služby na podporu logistických služieb.“
Tim Thiermann, Managing Partner firmy TIMOCOM
V posledných dvoch rokoch tak čoraz viac dopravných firiem muselo zvládnuť nárast počtu zákazníkov. V podstate existujú len dve riešenia: Buď pracovať v „starom“ režimu a nechať si utiecť kopu zákaziek, alebo nasadiť inteligentné logistické riešenie, s ktorým špedičné a dopravné spoločnosti dokážu čeliť vyššie uvedeným problémom a získať väčší podiel na trhu.
K tomu treba dodať, že digitalizácia logistiky sa stáva a ešte dlho bude veľkou konkurenčnou výhodou. Jasne o tom hovoria čísla. TIMOCOM nedávno prelomil hranicu 50.000 zákazníkov, čo jasne potvrdzuje fakt, že digitalizácia logistiky je na vzostupe.
Porovnanie firiem, ktoré sa zameriavajú na digitalizáciu v logistike
Pretože digitalizáciu potrebuje čoraz viac špedičných a dopravných firiem, existuje niekoľko riešení. Na ukážku sme pre vás vybrali tri najzaujímavejšie:
Raaltrans
Denná ponuka na burze prepráv 128 000+
Trans.eu
Denná ponuka na burze prepráv 200 000+
TIMOCOM
Denná ponuka na burze prepráv 800 000+
Zistite viac o najväčšej burze nákladov v Európe>>
3 dôvody, prečo pri digitalizácii zvoliť TIMOCOM
- Burza nákladov od TIMOCOM je najväčšia v Európe.
- Sieť TIMOCOM zahŕňa viac ako 50.000 zákazníkov, medzi ktorými si ľahko nájdete obchodného partnera. Aj vďaka aplikácii Výberové konania.
- Smart Logistics System od TIMOCOM ponúka aj ďalšie užitočné aplikácie, ktoré môžete vyskúšať zdarma.
Vyskúšajte Smart Logistics System zdarma
Ďalšie zaujímavé články:
Štyri zásadné body, ktoré musíte poznať-Medzinárodný dohovor CMR
Eurolicencia: Čo bude od mája 2022 platiť pre kuriérne, expresné a balíkové služby
Ako sa stať vyhľadávaným dopravcom?