Ako sa stať vyhľadávaným dopravcom?
Týchto 9 tipov z vás rýchlejšie urobí Carrier of choice
Efektivita, služby a digitalizácia – táto kombinácia je kľúčom k úspechu mnohých poskytovateľov služieb. Pre dopravné firmy však nie je vždy ľahké venovať sa všetkým trom aspektom rovnakou mierou a profesionálne ich realizovať. Lebo: Ich hlavnou kompetenciou je bezpečná a spoľahlivá preprava nákladov. Pri využití nasledujúcich tipov sa dopravcovia môžu stať vyhľadávanými poskytovateľmi dopravných služieb.
V Smart Logistics System od Freight-Tech spoločnosti TIMOCOM sa v sieti stretávajú zadávatelia a dodávatelia z celej Európy. Široké portfólio aplikácií a služieb tohto IT poskytovateľa v logistike môže byť cennou podporou:
Informovať sa & nezáväzne vyskúšať
9 tipov, ako získať dobrú povesť, spokojných partnerov a dlhodobé obchodné vzťahy
Je to zákon trhu: Niekedy existuje viac prepráv než voľných vozidiel. Napríklad po havárii lode Ever Given v Suezskom prieplave. Následkom toho stúpajú ceny prepráv a vodiči si zákazky môžu vyberať. Potom však prídu fázy, keď je voľných vozidiel nadbytok. V týchto obdobiach klesajú ceny a hlavne malé firmy bojujú o prežitie.
Vďaka týmto tipom sa môžete proti takýmto výkyvom zabezpečiť, premyslene zaistiť vaše podnikanie a stať sa pre svojich zákazníkov „Carrier of Choice“:
- Digitalizujte sa
Držte sa prúdu doby a využite rozmanité a neustále sa vyvíjajúce možnosti moderných IT systémov. Svet logistiky sa totiž rýchlo digitalizuje, spája a stáva sa agilnejším. Tento vývoj ponúka nielen vašim zákazníkom, ale aj vám veľké zjednodušenie a príležitosti pre rast. Poskytovatelia IT služieb ako TIMOCOM kladú veľký dôraz na zjednodušenie prístupu do digitálneho sveta pre všetkých účastníkov trhu, aktívne ich na tejto ceste sprevádzajú a pomáhajú ju utvárať.
- Dodávajte presne a spoľahlivo
Presne to od vás vaši zákazníci očakávajú. Ani najlepšie plánovanie vám však nepomôže, ak sa ocitnete v dopravnej zápche alebo sa na trase stane niečo nepredvídateľné. Pomocou digitálneho sledovania nákladných vozidiel v reálnom čase môžete s vašimi partnermi zdieľať údaje o aktuálnej polohe. Tak sa nedostanete do problémov pri vysvetľovaní a oni sa napríklad môžu zatiaľ na rampe lepšie pripraviť na čas vášho príchodu.
- Ponúknite istotu
- Zaistenie nákladu (skrátene Lasi): Každý náklad by ste mali riadne zaistiť. Pred odjazdom venujte čas kontrole, či je všetko predpisovo zaistené a uložené. Dobrý prehľad ponúka magazín Verkehrsrundschau v článku LasiCheck.
- Certifikáty: Dajte si certifikovať všetky oblasti a služby, ktoré sú pre vás a vašich zákazníkov dôležité. Potom sa budete prezentovať ako poskytovateľ služieb, ktorý dodržuje najvyššie štandardy kvality a bezpečnosti. Tu nájdete informácie o bežných auditoch a certifikátoch.
- Ochrana údajov: Čo sa týka digitálnych obchodných vzťahov, téma ochrany údajov a autentickosti zohráva čoraz dôležitejšiu úlohu. TIMOCOM napr. na tento účel vyvinul bezpečnostnú sieť. Tá okrem iného zahŕňa bezpečnosť údajov, platobnú istotu a rozsiahle preverenie nových zákazníkov.
- Konajte aktívne
Príklad: Lepšie ste vybavili váš vozový park a teraz máte viac kapacity ako v minulosti. Optimalizujte vaše vyťaženie. Ponúknite voľné vozidlá, ktoré sú k dispozícii, a včas informujte vašich partnerov o voľných kapacitách. Môžete ich ponúknuť na burze nákladov voľných vozidiel.
- Komunikujte spoľahlivo a medzinárodne
Európa je mnohojazyková. Že neovládate veľa cudzích jazykov by vám v komunikácii s obchodnými partnermi nemalo brániť. Smart Logistics System od TIMOCOM ponúka napríklad všetky potrebné aplikácie a služby na zaistenie obchodu v 24 jazykoch. Vyhnete sa tak kultúrnym a jazykovým nedorozumeniam a môžete prijímať objednávky aj od partnerov, ktorých jazyku nerozumiete.
- Neustále sledujte zákazy jazdy
Vyhnete sa tak obchádzkam a dlhým dopravným zápcham, ktoré spôsobujú meškanie a nedorozumenie medzi vami a zákazníkom. Na stránkach www.Truckban.info môžete kedykoľvek zdarma získať aktuálne informácie o zákazoch jazdy a prácach na ceste. A to po celej Európe.
- Plánujte predvídavo
Jazdy naprázdno sú drahé, škodia životnému prostrediu a možno sa im vyhnúť. Preto plánujte vaše trasy premyslene. Najkratšia cesta medzi dvoma miestami nemusí byť vždy najvýhodnejšia. Prijímajte druhé, ba dokonca aj tretie objednávky a na spiatočnej ceste zbierajte ďalšie jednotlivé náklady, ktoré možno inteligentne kombinovať s vašou trasou. Alebo môžete efektívnejšie naplánovať trasy tak, že si vopred spočítate ich náklady. Oboje ponúka aplikácia Trasy & výdavky v systéme od TIMOCOM.
- Buďte dosiahnuteľní
Základom dobrého obchodného vzťahu je komunikácia. Žiadne otázky nenechávajte bez odpovede a reagujte rýchlo a cielene. Systémy, ako je ten od TIMOCOM, majú integrované oznamovacie funkcie a messengery, ktoré vám môžu byť veľkou oporou.
- Prezentujte sa optimálne
Údržba vlastných firemných webových stránok môže byť náročná. Pre mnohé vaše partnerské spoločnosti je dôležitý prístup k príslušným dokumentom, ako sú licencie EÚ, certifikáty, doklady o poistení, obchodnej registrácii atď. Dokážte vašu dôveryhodnosť a urobte hneď od začiatku čo najlepší dojem. Profily firiem v Smart Logistics System od TIMOCOM vám ponúkajú jednoduchý a preddefinovaný spôsob, ako sa výstižne prezentovať.
Úspešné odlíšenie od konkurencie s digitálnou podporou
Aby ste sa stali vyhľadávaným poskytovateľom dopravných služieb, máte k dispozícii mnoho základných bodov, ktoré môžete začleniť do vašej každodennej práce. Ak používate aplikácie a služby od TIMOCOM, máte tak kedykoľvek poruke aj správnu digitálnu podporu.
Informovať sa & nezáväzne vyskúšať
Mohlo by vás tiež zaujímať:
Nedostatok ocele a problémy s dodávkami spôsobujú výpadky
Bezpečnosť v sieti TIMOCOM zaisťuje softvér
Ako sa rýchlejšie dostať k peniazom: Prečo sa faktoring v logistike vyplatí