Vianočná logistika 2023
Čo môžete očakávať a ako sa pripraviť
Prví čokoládoví Santovia sú na pultoch supermarketov už od začiatku septembra, vždy spolu so špekulkami a dominom. Ale vo vianočnej nálade sú už nejaký čas nielen naše chuťové poháriky – v rámci Christmas Survey 2018 sa zistilo, že viac ako polovica opýtaných premýšľala o nákupe vianočných darčekov už v novembri alebo dokonca skôr. Je teda najvyšší čas začať sa pripravovať na vianočné nákupy!
Predvianočné obdobie kladie vysoké nároky na logistiku
V novembri a decembri sa realizuje len niečo vyše 19 % ročného maloobchodného predaja, ako prezradil výpočet Nemeckého združenia maloobchodu. Niektoré sektory sú tým obzvlášť ovplyvnené, pričom predvianočné obdobie je mimoriadne silným obdobím predaja v sektore kníh, hračiek a spotrebnej elektroniky. Táto skutočnosť sa prirodzene odráža aj v logistike. BVL očakáva v roku 2023 celkový vývoj obratu vo výške 330 miliárd eur. Pre porovnanie: V roku 2022 to bolo 319 miliárd eur.
V tomto článku sme pre vás pripravili niekoľko tipov, ako sa môžete pripraviť na tieto náročné mesiace a optimalizovať svoje logistické procesy.
Rozšírte svoju sieť a zostaňte flexibilní
Ak chcete zvládnuť zvýšený objem logistiky počas vianočnej sezóny, mali by ste byť čo najflexibilnejší. To má zmysel najmä v súvislosti s vozovým parkom a partnerskou sieťou. V predvianočnom období sa tlak na presnosť dodávok ešte zvyšuje a rýchla dostupnosť dopravných partnerov a vozidiel môže byť v tomto prípade rozhodujúci. Prostredníctvom ponúk, ako je napr TIMOCOM Marketplace majú spoločnosti možnosť rozšíriť svoju sieť z krátkodobého aj dlhodobého hľadiska. Máte tak prístup k viac ako 53.000 overeným partnerom z celej Európy.
Včasné dodávky sú žiadanejšie ako kedykoľvek predtým
V žiadnom inom ročnom období zákazníci neprikladajú včasným dodávkam takú dôležitosť ako počas Vianoc. Efektívnosť, spoľahlivosť a služby sú preto pre logistiku ešte dôležitejšie. Práve tu možno využiť digitálne nástroje, ktoré pomôžu optimalizovať procesy a ponúknuť zákazníkom väčšiu spoľahlivosť. S riešením zobrazovania v reálnom čase, ako je napr sledovanie zásielok live od spoločnosti TIMOCOM môžete pomocou dát v reálnom čase a GPS sledovať stav zásielok a ponúknuť všetkým stranám zúčastneným na preprave úplnú transparentnosť o priebehu dodávky. Takto môžu všetci spolupracovať a zabezpečiť, aby boli všetky darčeky pod vianočným stromčekom včas.
Optimalizujte svoj sklad
K vyššej efektívnosti a spoľahlivosti dodávateľského reťazca môže významne prispieť aj optimalizovaný dizajn skladu. Môžete napríklad zaviesť digitálnych pomocníkov alebo sa flexibilnejšie organizovať pomocou rozsiahlej siete skladov.
Záver: Ako sa pripraviť
Rýchle tempo priemyslu a vysoké nároky zákazníkov aj v roku 2023 opäť podporia vianočný obchod. Predpokladom zvládnutia tejto výzvy je široká a spoľahlivá sieť dopravných partnerov a transparentné procesy. TIMOCOM Marketplace Vám a Vašej spoločnosti pomôže pripraviť sa na predvianočné obdobie na oboch miestach.
Mohlo by Vás tiež zaujímať:
Zvýšenie mýta v roku 2023 a jeho krutá realita
Riadenie dopravy: zlepšovanie procesov v rámci dodávateľského reťazca