Pozor na krádeže nákladu – ako sa chrániť
Rozpoznanie podvodných zámerov na online platformách
Každých 20 minút je v Nemecku vykradnutý nákladný automobil. V tomto článku nájdete tipy, ako sa môžete účinne chrániť pred falošnými obchodnými partnermi a aké preventívne opatrenia môže pre vás prijať TIMOCOM Marketplace.
Každých 20 minút je v Nemecku vykradnutý nákladný automobil. Krádeže nákladu tak spôsobujú hospodárske škody v celkovej výške 1,3 miliardy eur ročne, plus náklady na zmluvné pokuty. Takzvaní „plachtoví zlodeji“ sú zvyčajne aktívni v noci na nestrážených parkoviskách alebo zlodeji kradnú tovar priamo z nedostatočne zabezpečených skladov. Existujú však aj takí, ktorí sa na internete tvária ako údajne spoľahliví partneri v oblasti dopravy a vybraný tovar nechajú bez problémov naložiť na falošný kamión. Títo takzvaní fantómoví dopravcovia sa často odvolávajú na ponuky búrz nákladov alebo naznačujú, že sami sú používateľmi týchto platforiem.
Tento článok vám ako používateľovi digitálnych trhov poskytne tipy, ako sa účinne chrániť pred falošnými obchodnými partnermi a aké preventívne opatrenia pre vás prijíma TIMOCOM Marketplace.
Starostlivo si overujte obchodných partnerov
Na spotovom trhu je nadväzovanie nových obchodných vzťahov v krátkom čase súčasťou každodennej obchodnej činnosti. V tejto oblasti by ste mali byť obzvlášť ostražití a pozorne si preverovať potenciálnych partnerov. Je dopravca skutočne tým, za koho sa vydáva?
TIMOCOM Marketplace vás podporuje pri ochrane vašej bezpečnosti viacerými spôsobmi. Na jednej strane sa každá spoločnosť pred schválením podrobí vstupnému overeniu. Aj existujúci zákazníci si môžu nechať skontrolovať svoje doklady a licencie nezávislou službou. Každý, kto dokončil Business Partner Check, je označený ako overená spoločnosť. Skúsenosti zo siete sa dajú využiť aj na posúdenie nového obchodného partnera, pretože spoločnosti s viac ako piatimi referenciami majú vo svojom firemnom profile hodnotenie. To je viditeľné pre každého používateľa, a preto ho možno zohľadniť pri výbere.
Vytvorenie vlastných sietí na prideľovanie nákladu
Ak ste si už vytvorili sieť poskytovateľov služieb a využívate ich v nepravidelných intervaloch, môžete si vytvoriť vlastné partnerské siete v rámci Burzy nákladov TIMOCOM. Overenie neznámych používateľov spotového trhu v takom prípade odpadá. Namiesto toho si ako zadávateľ môžete vybrať účastníkov Uzavretej burzy nákladov a zdieľať svoje objednávky výlučne v rámci tejto skupiny. Tieto jednotlivé súkromné skupiny používateľov poskytujú všetky výhody digitálneho zadávania objednávok v sieti známych obchodných partnerov.
Používanie zabezpečených komunikačných kanálov
Ľudia s podvodnými úmyslami často prechádzajú na nezabezpečené komunikačné kanály mimo online platforiem. Preto sa odporúča opatrnosť, keď neznámi poskytovatelia služieb používajú na nadviazanie kontaktu e-mail alebo telefón. Vzhľadom na vyššie opísané overovanie používateľov je vo všeobecnosti bezpečnejšie zostať pre dohody a zadávanie objednávok v prostredí TIMOCOM Marketplace a využívať digitálne možnosti, ktoré sa tam ponúkajú.
Ak dostávate e-maily od neznámych odosielateľov, môžete si ich na TIMOCOM Marketplace overiť. Jednoducho vyhľadajte e-mailovú adresu a skontrolujte, či ju možno nájsť alebo či sa aspoň zhoduje s obvyklými kontaktnými údajmi spoločnosti. Akákoľvek odchýlka – aj keby to bolo len jedno písmeno – by vám mala byť podozrivá. Ak chcete skontrolovať údaje, obráťte sa na používateľa registrovaného v spoločnosti TIMOCOM a okamžite informujte zákaznícky servis TIMOCOM.
Využívanie ochrany komunity
TIMOCOM všetkých používateľov pred aktiváciou overuje. Okrem toho špeciálne vyvinutý algoritmus vyhľadáva na Burze nákladov nezrovnalosti a okamžite hlási zamestnancom podozrivé incidenty. Informovaním zákazníckeho servisu prispievate k hodnotnému úspechu a prípadne chránite ostatných účastníkov siete pred škodami spôsobenými čiernymi ovcami.
Cieľom našej siete viac ako 55.000 zákazníkov je rýchlo identifikovať subjekty, ktoré poškodzujú ostatných používateľov, a zablokovať ich, aby sme ochránili ostatných používateľov trhu – či už prostredníctvom tipov od zákazníkov alebo digitálneho monitorovania.