Z dopravy 29.04.2024
4

Ako digitálne logistické procesy uľahčujú prácu dispečerov

Spoločnosti KMC Spedition šetrí peniaze, čas a nervy

KMC Spedition OG_Digitale Logistik

O KMC Spedition OG

Spoločnosť KMC Spedition so sídlom v Eferdingu pri Linzi a vo Welse pôsobí na európskom dopravnom trhu od roku 2017. Rodinná spoločnosť z Rakúska ponúka širokú škálu služieb vrátane čiastočných nákladov a celovozovej prepravy, kuriérskych a špeciálnych ciest, špedície projektov, linkovej prepravy a správy nakladacích zariadení. Postupom času sa rozrástla nielen veľkosť vozového parku (30 stálych dopravcov), ale aj počet zamestnancov. Spoločnosť teraz posilňuje sedem zamestnancov okolo konateľov Kamila a Petry Mathajslových.

„Digitalizácia uľahčuje každodennú prácu“

Túžba po zmene bola pre Kamila Mathajsla rozhodujúcim faktorom pri jeho rozhodnutí založiť vlastnú dopravnú spoločnosť. Záplavy papierov a hrubé spisy spôsobovali u jeho predchádzajúcich zamestnávateľov zdĺhavé procesy. Jeho presvedčenie, že digitalizácia každodennú prácu uľahčí, bolo impulzom: „Urobím to lepšie!“ Založil spoločnosť KMC Spedition s cieľom, mať všetky procesy od začiatku digitálne a bez papierov. Dnes je celý jeho systém v cloude. Jeho zamestnanci k nemu majú prístup odkiaľkoľvek.

Napriek všetkým možnostiam digitalizácie je však pre Kamila Mathajsla dôležitá predovšetkým jedna vec: „Osobné služby sú našou najvyššou prioritou. Nemáme žiadne call centrum a každý zákazník má svoju vlastnú kontaktnú osobu.“ Či už ide o clo, plánovanie alebo poistenie prepravy – kompetentná kontaktná osoba je mu k dispozícii do 24 hodín. „Naším cieľom je ušetriť čas, aby sme ho mohli investovať do individuálnej podpory pre našich zákazníkov,“ hovorí.

Ale časožrútov je v každodennej práci aj tak veľa – počas celého procesu prepravy. Začína to snahou vyhýbať sa jazdám na prázdno. Poznáte to: Čím dlhšie zostávajú nákladné vozidlá alebo dostupná kapacita prepravy nevyužité, tým menej efektívne je využite týchto zdrojov. Preto je dôležité čo najrýchlejšie prideľovanie dostupných kapacít. 

Po prijatí objednávky na prepravu je mimoriadne časovo náročné predovšetkým udržiavanie relevantných dát v systéme. Najskôr prenos do systému riadenia dopravy a potom priebežná údržba kmeňových dát. Duplicitné záznamy, chýbajúce informácie alebo neaktuálne údaje vedú k chybám v procese, čo tiež stojí čas. 

Počas dodávky sa čas investuje predovšetkým do aktualizácií stavu. Zákazník chce samozrejme vedieť, kde sa nákladné auto nachádza alebo kedy tovar dorazí. Komunikácia v tejto súvislosti je časovo náročná nielen pre spoločnosť KMC Spedition, ale aj pre zákazníkov a vodičov. Všetkým zúčastneným nikdy neprestáva zvoniť telefón.

 

Chcete si bezplatne vyskúšať TIMOCOM a na vlastnej koži zistiť, ako vám naše služby ušetria čas a nervy? Nezáväzne sa zaregistrujte a objavte TIMOCOM Marketplace.

 

Efektívny logistický softvér vám poskytne viac času na to podstatné

KMC Spedition OG_Digitale Logistik (2)

Od svojho založenia jej konateľ neustále presadzuje digitalizáciu svojej špedičnej spoločnosti. „Digitálne pracovné postupy sa spočiatku zdajú byť komplikované, ale potom prácu uľahčujú.“ Spolu so svojimi partnermi dokonca vyvinul pracovné postupy, ktoré predtým neexistovali.

Tiež TIMOCOM sprevádza spoločnosť od jej založenia. Pôvodne na prideľovanie nadbytočných nákladov a na zabránenie jazdám na prázdno. „99 % týchto výziev úspešne riešime pomocou TIMOCOM Marketplace“, vysvetľuje. Rýchlym pridelením prepravy spoločnosť ušetrí veľa času a pridelením voľných vozidiel predovšetkým náklady. Tiež funkciu „Výberové konania“ už Kamil Mathajsl s úspechom využil.

Od roku 2022 je TIMOCOM Marketplace prepojené prostredníctvom rozhraní so systémom riadenia dopravy. Nové rozhranie, ktoré bolo zavedené koncom roka 2023, potešilo najmä dispečerov spoločnosti KMC Spedition. Nové rozhranie „Profily firiem“ prenáša profily z Marketplace priamo do TMS partnerskej spoločnosti TIMOCOM translogica. Odpadá tak nervydrásajúca manuálna práca. „Na jednej objednávke ušetríme približne štyri minúty – prerátané na celý mesiac je to desať až dvanásť hodín,“ vypočítava konateľ spoločnosti. Zároveň sa zvyšuje kvalita dát. 

Ďalšou úsporou času je pre Kamila Mathajsla a jeho tím sledovaním zásielok od spoločnosti TIMOCOM. Svojim zákazníkom poskytuje informácie o doprave v reálnom čase – a tí ich aj čoraz viac požadujú. Najväčšou výzvou je, že nie všetci partneri v oblasti dopravy spolupracujú. U svojich pravidelných dopravcov preto rád vynakladá potrebné presviedčacie úsilie Po ich úspešnom zapojení stačí na uvoľnenie vozidla stlačiť jedno tlačidlo. „Musíme byť moderní a nemôžeme ostať stáť na mieste,“ hovorí Kamil Mathajsl.

Pripravte sa na budúcnosť s digitálnymi logistickými procesmi

Kamil Mathajsl zhrnuje situáciu takto: „So službami TIMOCOM pracujeme oveľa efektívnejšie a šetríme peniaze, čas a nervy.“ Ušetrený čas sa investuje do osobnej zákazníckej podpory. Je presvedčený, že spoločnosti, ktoré sú digitálne, budú môcť ľahšie reagovať na udalosti v náročných časoch. Za dobrý príklad považuje pandémiu koronavírusu: „S množstvom zmien sme nemali žiadne problémy, pretože sme aj tak boli digitálni.“

 

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Benedikt Stasch

Marketing Campaign Manager

Staňte sa znalcom v odbore!

Nechajte si pravidelne posielať relevantné články, dôležité odborné príspevky a exkluzívne správy pre používateľov!


Prihlásenie na odoberanie noviniek

Hore