25 rokov spolupráce
Spolupráca Ursped s.r.o. a TIMOCOM
Ďalším z našich verných zákazníkov je spoločnosť Ursped s.r.o. Rozhovor nám ochotne poskytol konateľ spoločnosti Dušan Sedilek. V článku sa dozviete, ako spoločnosť čelila logistickým výzvam pred 25 rokmi, ako im čelí dnes a akú úlohu v tom zohráva TIMOCOM.
Spolupracujeme už takmer 25 rokov. V čom vidíte úspech nášho dlhoročného partnerstva?
Je to predovšetkým výhodnosť vzájomnej spolupráce. Na začiatku Timotrans ponúkol nový produkt, ktorý nás zaujal. Je to produkt, ktorý nám šetrí drahocenný čas. Postupne sa program rozvíjal a ponúkal nové možnosti organizácie práce v oblasti nákladnej prepravy.
Porovnanie v čase: Čo vám pred 25 rokmi zaberalo najviac času? Spomeniete si, čo sa vtedy považovalo za bežné alebo dokonca inovatívne a dnes sa považuje za ťažkopádne, prípadne úplne nemysliteľné?
Čo zaberalo najviac času? Telefonovanie. Prácne obvolávanie dopravcov, či majú voľné kamióny, kedy budú k dispozícii na nakládku, akú má auto výbavu. Samozrejme ste si museli všetko niekde zaznamenať. A potom znovu telefonovanie, či je auto momentálne voľné, či mu ponúknutá preprava vyhovuje atď.
Inovatívne sme zaviedli rôzne predtlačené tabuľky, kde sa písalo kto, kedy a kde má kamión a s akou výbavou. Dnes sa prehrabávať v takých papieroch je nemysliteľné. Kliknem do TIMOCOM a vidím, kto, kde, kedy a s čím je pripravený nakladať.
V roku 1997 spustil TIMOCOM burzu nákladov v Českej republike a na Slovensku. Aké výzvy vtedy pred vami stáli a na základe čoho ste mali dôveru v tento nový formát a stali sa jedným z prvých zákazníkov?
Spolupracovali sme s pánmi z Timotransu. Ich práca bola spoľahlivá. Keď prišli s myšlienkou TIMOCOM, vedeli sme, že z ich hláv určite nemôže vzísť nič zlé. Ich predstava špedičnej databanky a jej široký záber na dopravné firmy z celej Európy sa nám veľmi páčila. Povedali sme si, že ideme do toho a tak sme s číslom 102 začali využívať TIMOCOM.
Za 25 rokov sa toho udialo veľa. Keď sa obzriete späť, v čom konkrétne vám TIMOCOM pomohol? Môžete to vyjadriť v číslach? (z hľadiska úspory času v percentách, rastúceho vozového parku, novo otvorených trhov a nových obchodných príležitostí, rastu počtu zamestnancov atď.)
Úspora časuje je veľká. Ušetrilo sa asi 25 % pracovného času. S tým samozrejme súvisí, že tú istú prácu zvládnete s menším počtom zamestnancov, respektíve ten istý počet pracovníkov vybaví viac objednávok. V začiatkoch (v časoch bez internetu) sme prácne hľadali kontakty v zahraničí cez rôzne zdroje (inzerciu, odborné časopisy a brožúry) a osobné návštevy. TIMOCOM nám to výrazne uľahčil. Otvoril sa rýchly prístup k novým zákazníkom a dodávateľom prepravných služieb.
Neposlednou prednosťou je overenie finančnej spoľahlivosti členov TIMOCOM.
Poďme nazrieť do budúcnosti: V roku 2057 TIMOCOM oslávi 50. výročie. Čo by ste odkázali TIMOCOM do ďalších 25 rokov?
Hlavne veľa objednávok na prepravu v systéme TIMOCOM a veľa dobrých a spoľahlivých prepravcov v systéme TIMOCOM. Aby pracovníci inkasného oddelenia nemali žiadnu prácu. A v neposlednom rade veľa spokojných a spoľahlivých používateľov TIMOCOM z celej Európy.
Radi by sme zostali súčasťou vašich budúcich úspechov. Máte nejaké želania, ako by sme vás mohli ešte viac podporiť vo vašej práci?
Vaša podpora? To je predsa samotný produkt TIMOCOM. TIMOCOM je podpora v našej práci. Preto si želám, aby ste aj naďalej pokračovali vo svojej práci a ponúkali svoje služby na stále vysokej úrovni.
Mohlo by vás zaujímať aj: